Kundecase

Ejendomsselskabet Olav de Linde

"Unik er de eneste, der har en løsning til administration af erhvervslejemål. Ingen andre tilbyder noget, der kan håndtere fællesregnskaber. Og vi skal ikke til at taste tal fra forskellige regnskaber manuelt ind i et Excel-ark. Vi har alt for mange erhvervslejemål med fællesregnskaber til sådan et eksperiment."
Kundecase – Ejendomsselskabet Olav de Linde
IMG_7495

Tid til dygtiggørelse og god kundeservice

Hos Ejendomsselskabet Olav de Linde handler det ikke alene om at administrere boliger og erhvervslejemål. Det handler også om at gøre det optimalt til mindst gene for kunder og administratorer.

Det understreger administrationschef Karen Bock. For hende er den tid, som Uniks løsning frigiver fra manuelle indtastninger af tal og data, alpha og omega.

- Det skulle gerne være en oplevelse og en udvikling for mine administratorer at komme på arbejde. De skal ikke bare sidde og trykke på den samme knap 25 gange om dagen, siger hun og påpeger, at tiden er brugt meget bedre til andet i ejendomsadministration:

- Vi skal lave det, der udvikler os. Vi skal blive klogere og dygtiggøre os i det, hvor vi har behov for at gå mere i dybden - det kan for eksempel være jura. Eller få taget hånd om vores lejere og højne vores service.

Ingen konkurrence & datasikkerhed

Erhvervsudlejernes førstevalg

De seneste otte år har Ejendomsselskabet Olav de Linde brugt Uniks løsning til administration - og ifølge Karen Bock er det et åbenlyst systemvalg for en administration af erhvervslejemål.

- Vi kan kun bruge Unik. De andre på markedet er ikke lige så stærke, når det kommer til at administrere erhvervsudlejning. Jeg kan for eksempel ikke finde andre, der kan tilbyde en funktion, som håndterer fællesregnskaber, fortæller Karen Bock, der selv har arbejdet med ejendomsadministration i næsten 20 år.

De seneste syv år hos Olav de Linde, der skiftede til Unik i 2017 efter at have haft et system, der primært var udviklet til finans og bogholderi.

Skiftet fandt altså sted, før Karen Bock startede i selskabet. Hun har dog aldrig været i tvivl om, at det har været det eneste rigtige valg for Olav de Linde med ejendomsadministration som kerneforretning. Og det er det stadig i en mere og mere digital verden, hvor adgang til data og samling af data er i højsædet.

- Med Unik er alt samlet ét sted - alt dokumentation omkring lejeren er samlet og opdateret - og hele virksomheden kan tilgå den information, de har ret til at tilgå og behov for at tilgå uden, at vi bryder nogle persondataregler, fordi det er sat korrekt op sikkerhedsmæssigt, fortæller Karen Bock.

Pro-pakke, tilkøb & konsulenthjælp

Udnyt muligheder, bed om hjælp og spar tid

Hos Olav de Linde har de investeret i en Pro-pakke, der rummer al den funktionalitet, som kan tænkes at optimere hverdagen som ejendomsadministrator. For ikke at forglemme tilkøb af DaTech-værktøjer til at håndtere data nemt og hurtigt samt produktet iSyn, der nemt og hurtigt samler al dokumentation i forbindelse med ind- og fraflytninger.

Og Karen Bock er ikke i tvivl om, at det hele er pengene værd.

- Jeg har den holdning, at alt det, systemet kan hjælpe os med, skal vi tage i brug. For så kan vi bruge tiden på noget andet. Hvis systemet kan gøre arbejdet for os, så vi ikke behøver at sidde og gøre det manuelt, så skal vi benytte os af det, siger administrationschefen.

Hun fortæller, at det handler om at have tålmodighed og tage tingene én ad gangen i det tempo, man har tid og ressourcer til. Og sidst, men ikke mindst, skal man ikke snyde sig fra at tage imod hjælp. Derfor kommer en fast konsulent fra Unik på besøg hos Olav de Linde hver tredje måned for at gøre status og følge op.

- Der er han (konsulenten, red.) sindssyg dygtig til at sige: Nu er vi klar med det og det, så jeg vil anbefale jer at gøre det her. Så vi får hjælp til at bruge Unik rigtigt og undgå uhensigtsmæssig brug, der hæmmer kvaliteten af vores administration, fortæller Karen Bock.

3 styrker ved Unik

Administrationschef Karen Bock vægter især tre ting hos Unik højt - modulet til at håndtere fællesregnskaber, værktøjer til at håndtere data sikkert og optimalt samt korrekt dokumentation i forbindelse med ind- og fraflytninger.