7 tips til at effektivisere din hverdag som advokatsekretær

Der er mange måder at digitalisere på, og her får du 7 konkrete digitaliserings must haves.

Der er mange måder at effektivisere sin hverdag som advokatsekretær på, og vi kommer sjældent udenom, at de fleste har med digitalisering og IT at gøre. Men spørgsmålet er med hvilke digitaliseringer, man rent faktisk kan effektivisere mest, og som også har afledt effekt i form af minimering af fejl og besparelser på papir.

Vores konsulent Dianna er tidligere advokatsekretær og har været en del af Unik Advosys siden 2011. Hun har listet de 7 ting, som hun hører igen og igen skabe størst effekt hos vores kunder.

  1. Integration mellem Outlook og sagsmapperne – hvis dit sagshåndteringssystem kan dette, så sparer du rigtig meget tid på at arkivere manuelt fra et system til et andet
  2. Digitaliser dine bilag – så bliver hjemmearbejde aldrig en hindring og det er langt nemmere at søge digitalt blandt tusindvis af dokumenter
  3. Få opsat et direkte link mellem dit sagshåndteringssystem og CVR-registreret – på den måde får du verificeret op imod CVR registreret, når du opretter nye erhvervsklienter, det sparer ret meget tid på opslag og indtastning
  4. Integrer dit system med minretssag.dk hvis du opretter mange civile retssager – så sparer du meget tid og dobbeltindtastninger (vores Minretssagsrobot tager f.eks. under 2 minutter om at oprette sagen)
  5. Få dine dokumenter OCR behandlet i sagshåndteringssystemet – så slipper du for at printe og OCR scanne dokumenter dagen lang
  6. Hvidvask altid på kunden og ikke på sagen – legitimationsoplysninger er tidskrævende at lede efter – blandt mange sager på kunden eller i værste fald skulle spørge om dem på ny. Samtidig gør det det nemmere at overholde 5 års reglen for legitimation angående opbevaring og sletning.
  7. Sørg for at have en avanceret sagsoversigt – så kan du lave dine egne udtræk/rapporter og kombinere flere oplysninger i én visning f.eks. oversigt over igangværende konkursboer med oplysninger om tidsforbrug, fremnoteringsdato, saldo osv.