cover image

Driftskonsulent for Hostingcenter

Vi søger en driftskonsulent, der skal bidrage til en stabil og sikker drift af vores hostingmiljø. Har du erfaring med og passion for IT-drift og hostingmiljøer, og har du kendskab til VMware, Microsoft Hyper-V og backup-løsninger? Så har du muligheden for at indgå i et stærkt fællesskab og blive en del af en virksomhed, der er blandt Danmarks bedste arbejdspladser. Du kommer til at onboarde nye kunder, være en del af processen i overgangen til et nyt hostingcenter miljø og du får en masse dygtige og engagerede kollegaer. 

 

Ansvarsområder:

  • Daglig drift og vedligeholdelse af hostingmiljø med fokus på stabil og sikker drift.
  • Onboarding af nye kunder i samarbejde med teamet og sikring af en smidig overgang til hostingcenter miljø.
  • Proaktiv overvågning af systemer og ressourcer for at sikre høj tilgængelighed og ydeevne.
  • Fejlfinding og løsning af driftsproblemer samt implementering af forebyggende foranstaltninger.
  • Dokumentation af processer, procedurer og konfigurationer for at sikre en ensartet og effektiv drift.
  • Bidrage til planlægning og implementering af migreringen fra VMware til Microsoft Azure.

 

Hvem er du? 
Vi leder efter dig, der har minimum 3 års erfaring indenfor IT-drift, gerne med fokus på hostingmiljøer. Du skal have et godt kendskab til virtualisering på hhv. VMware og Microsoft Hyper-V, samt erfaring og interesse for Microsoft Azure. Det er en fordel, hvis du kender til Veeam Backup & Replication eller tilsvarende backup-løsninger. Vi søger en ny kollega, der kan arbejde selvstændigt og har en  proaktivt tilgang til problemløsning. Vi sætter stor pris på gode kommunikationsevner og evnen til at samarbejde på tværs af teams og med kunder.

Øvrige oplysninger:
Stillingen indebærer en spændende mulighed for at arbejde i et dynamisk hostingmiljø med fokus på innovation og forbedring. Vi har fokus på medarbejdernes udvikling, og der vil være mulighed for faglig udvikling gennem løbende træning og certificeringer. Du kommer til at spille aktiv rolle som en vigtig del af et dedikeret team, hvor samarbejde og videndeling værdsættes. Vi er en fleksibel arbejdsplads, og du får mulighed for at påvirke arbejdsprocesser og -rutiner i et åbent og fleksibelt miljø.

 

Vi skaber unikke brancheløsninger til mennesker  
Unik blev etableret i Vejle i 1985 af Jens Find, som skabte Unik Bolig til ejendomsadministratoren og senere Unik Advosys til advokatbranchen. I 2023 har Unik indgået et strategisk samarbejde med Main Capital Partners, som et led i den igangværende udvikling til en førende Software-as-a-Service-udbyder (SaaS).  

Med næsten fire årtiers erfaring har vi positioneret os med markedets mest anvendte softwareløsninger. Mere end 240 medarbejdere og konsulenter i Vejle, Aalborg, København og Warszawa servicerer hver dag mere end 900 kunder lige fra store private og almene boligforeninger til advokatkontorer og juridiske afdelinger i hele Danmark. 

Great Place to Work har kåret Unik som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Læs mere om Unik som virksomhed her

 

Søg stillingen
Stilling
Driftskonsulent for Hostingcenter
Carsten Ejstrup
Carsten Ejstrup
Head of IT-Operation
Tlf.: 39750461