cover image

Strategic Customer Success Manager

Brænder du for at opbygge relationer med kundestakeholders? Og er du skarp til at forstå, hvordan man bedst kan skabe værdi i kundens forretning? Så er det måske dig, vi leder efter!

Som Strategic Customer Success Manager i Unik vil du have ansvaret for at arbejde med og udvikle en portefølje af vores større almene boligkunder. Du vil arbejde tæt sammen med vores Key- og Major Account Managers, support og konsulenter, for at opbygge de kundestakeholder-relationer, der er nødvendige for at øge værdien og udvide deres investering i Unik og vores produkter. Du vil blive tilknyttet vores kontor enten i Vejle eller i Aalborg.

Om virksomheden
Vi er en innovativ softwarevirksomhed, der leverer markedsledende løsninger til vores kunder. Vi arbejder i et dynamisk og hurtigt skiftende miljø, hvor medarbejderne er vores vigtigste ressource. Vi værdsætter en åben og samarbejdsorienteret kultur, hvor alle bidrager til at skabe succes. Vi har stort fokus på, at Unik som arbejdsplads, er blandt de bedste i branchen, hvor personlig og faglig udvikling er i fokus.

Dine ansvarsområder

For at få succes som Strategic Customer Success Manager hos Unik, skal du forstå dine kunders forretning samt den værdi, de forventer af vores software og services. Du skal være med til at drive kundens udvikling og skabe en succes hos dem. Du vil udvikle og opretholde en solid forståelse af Uniks løsninger, og være stærkt involveret i hele kundens livscyklus.

Dine daglige opgaver vil inkludere:

  • Udvikle og opretholde stærke, produktive relationer med Uniks største almene boligkunder.
  • Arbejde for at forstå dine kunders forretning, mål, behov og muligheder med Uniks software, og forbinde dette med deres overordnede forretningsmål.
  • Tage ejerskab af dine kunders end-to-end succes med Unik ved at samarbejde tæt med kolleger i kundeteamet om kundetilfredshed, fastholdelse af indtægter, vækst, kundeværdi og brugertilpasning. Inden for dette overordnede mål vil du:
    • Afholde regelmæssige kvartalsvise forretningsgennemgange og/eller strategiske forretningsgennemgange for at drive adoption og kontinuerlig værdi i samarbejde med Sales, Service Operations og Product & Development.
    • Være kundens betroede rådgiver og produktspecialist ved at facilitere træningssessioner efter behov for at støtte løbende kundeuddannelse og nye brugsscenarier for Unik (Service Operations håndterer den operationelle del af kundetræningen).
    • Være talsmand for dine kunders behov internt hos Product & Development og andre interessenter for at sikre, at vi arbejder i kundernes bedste interesse.
    • Arbejde tæt sammen med Key- og Major Account Managers for at identificere, forfølge og lukke vækstmuligheder samt opdage, mitigere og eliminere risikoen for churn.
    • Bruge kundebrugsdata til at identificere muligheder for at udvide Uniks indflydelse og værdi for kunderne (på sigt).
  • Bidrage til teamets udvikling ved at være en stærk holdspiller og dele viden og bedste praksis fra dine individuelle erfaringer.
  • Arbejde koncentreret og struktureret samt håndtere prioriteter fra flere interne og eksterne parter effektivt.

Vores forventninger til dine kompetencer og din erfaring

  • 5+ års erfaring – i en kundeorienteret rolle, såsom Customer Success, konsulent eller Account Management, meget gerne inden for PropTech eller den almene boligsektor.
  • Relationsbygger – du har dokumenteret evne til at skabe troværdighed og positive arbejdsrelationer med kunder på tværs af senioritetsniveauer, forstå deres behov og samarbejde om at realisere produktværdi, der fører til kundevækst.
  • Teknisk flair – du er datadrevet og har gode tekniske evner.
  • Strategisk mindset – du forstår både det store billede og detaljerne hos den enkelte kunde og kan identificere, hvad der skal gøres for at opnå kundens mål med Unik.

Bliv en del af et unikt fællesskab i en førende Proptech-virksomhed
Med næsten 40 års erfaring har Unik positioneret sig med markedets mest anvendte softwareløsninger inden for ejendomsadministration. Vi beskæftiger mere end 200 medarbejdere og konsulenter lokaliseret i Aalborg, København, Warszawa og på vores hovedkontor i Vejle, og vi servicerer mere end 450 kunder. Fra store, private ejendomsadministratorer til almene boligforeninger. Great Place to Work har kåret Unik som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.

Historik
Unik blev etableret i Vejle i 1985 af Jens Find, der i dag sidder som administrerende direktør. Med Unik Bolig til ejendomsadministratoren og Unik Advosys til advokatbranchen fik Unik etableret sig som en ledende softwareleverandør på det danske marked. I overgangen til at blive en SaaS-leverandør – også kendt som Software-as-a-service-udbydere – indgik Unik i 2023 et strategisk samarbejde med Main Capital Partners. I den forbindelse er det blevet besluttet at opdele Unik i to selvstændige virksomheder med hver sit branchefokus: it-løsninger til advokatbranchen og fuld fokus på ejendomsadministration.

Læs mere om Unik som virksomhed her.

Søg stillingen
Stilling
Strategic Customer Success Manager
Lokation
Vejle
Hans Jakob Askou
Hans Jakob Askou
Head of Customer Succes
Tlf.: 24944302