Kundecase

Laros

"Jeg kunne ikke forestille mig, at vi havde en hverdag uden unik. Det kunne jeg faktisk ikke. Det er ikke blot et system til at have styr på lejere og lejemål. Det er et system, hvor der er tænkt over arbejdsgange og opsat guides, fordi Unik har sat sig i administratorens stol igennem 20 år."
Skærmbillede 2025-08-26 133135
Skærmbillede 2025-08-27 093030

En livsnerve som dækker et bredt behov

Hos Laros A/S har har de et bredt og omfavnende behov for et administrationssystem, som kan håndtere den mængde af administrative opgaver, som knytter sig til at administere tusindvis af lejemål af forskellige typer. Og set i det perspektiv findes der ifølge Morten holst Aaen, som er indehaver og administrerende direktør af Laros, ikke en anden systemudbyder end Unik.

- Det er sindssygt høje opkrævninger, vi sidder og sender afsted hver måned, og den der volumen, vi sidder med, tør vi ikke lade stå uprøvet hen i et nyt system. Vi har vores livsnerver - og det er blandt andet Unik, hvor vi bruger systemet til at styre alt omkring vores økonomi, lejere, lejekontrakter, aftaler mv.  Vi henter oplysninger direkte inde i maven på Unik i forbindelse med næsten alt, vi laver, fortæller Morten Holst Aaen.

Guides og og workflow

Med administratorens hverdag for øje

Laros har brugt Uniks løsning siden 2014, og administrationen har haft vokseværk siden da - ikke bare i forhold til antal lejemål, men også administratorer, som i dag tæller 25 medarbejdere.

Morten Holst Aaen anerkender, at han har set og afprøvet andre systemer for at holde sig orienteret om, hvorvidt Unik fortsat er det bedste valg for en ejendomsadministration som Laros - og svaret er ifølge ham enkelt:

- Unik ved, hvordan vi arbejder og gør meget ud af at spørge ind til Best Practice - og så få det implementeret. Det skal ikke forstås som, at Unik ikke kan blive bedre. Det kan det altid - vi har bare ikke fundet noget andet, der nærmer sig det til at dække det behov, vi har, fortæller Morten Holst Aaen og tilføjer:

- Uniks løsning er ikke blot et system til at have styr på lejere og lejemål. Det er et system, hvor der er tænkt over arbejdsgange og opsat guides til de konkrete opgaver, fordi Unik har sat sig i administratorens stol igennem mere end 20 år.

Automatiserede processor

Tid, tillid og troværdighed

Morten Holst Aaen påpeger, at en ejendomsadministrators hverdag er præget af mange tilbagevendende opgaver som acontovarsling, lejeopkrævninger, ind- og fraflytning, annoncering af ledige lejemål med videre, og når Unik har udtænkt klik-by-klik-guides og workflows med automatiserede processor i forhold de mest gængse arbejdsopgaver, fritages en administrator fra at skulle taste det samme 140 gange om dagen.

- Vi har kun én ting på hylderne - og det er tid. Dernæst er tillid og troværdighed afgørende for, at vores kunder kan føle sige trygge. Automatikken i systemet sparer os tid, fordi det indebærer færre klik - og så mindsker det samtidig fejl, fortæller Laros-direktøren og tilføjer:

- Hvis vi kan leje noget ud med ganske få klik, fordi vi kan hente information på et lejemål direkte inde fra maven i Uniks system, så er det utrolig meget værd - både i forhold til en tidsbesparelse, men også fordi det minimerer fejl, når vi kun skal vedligeholde data ét sted og ikke skal indtaste ting manuelt flere steder, hvor det kan gå galt. I sidste ende kan vi konkurrere bedre på pris og samtidig have noget på bunden.

3 styrker ved Unik

Laros' indehaver og administrerende direktør, Morten Holst Aaen, fremhæver tre styrker ved Unik tilbud til ejendomsadministration - og det handler ikke alene om systemet og dets funktioner.