Har du erfaring i at arbejde med og facilitere processer, coache ledere og har du et strategisk mindset, så har Unik en spændende stilling, hvor du får en central rolle I udvikling af og implementering af strategiske projekter. Rollen indebærer også koordination og deltagelse på direktionsmøder, herunder sikre dokumentation af beslutninger. Du kommer også til at fungere som HR Business Partner for et af vores forretningsområder. Unik har valgt OKR som framework til at nå vores strategiske mål og du vil få det overordnede koordinerende ansvar i denne proces.
Stillingen vil være med reference til vores CHRO.
Dine primære ansvarsområder vil være:
- Drive og eje OKR-processen i samarbejde med en række OKR coaches for at sikre alignment og transparens på tværs af organisationen.
- Coache ledelsen i brugen af OKR for at maksimere effektiviteten og engagementet.
- Hjælpe ledere med at skabe effektive forandringsprocesser
- Deltage i direktionsmøder og udarbejde beslutningsreferater for at sikre opfølgning på beslutninger og handlinger.
- Bidrage til strategiske projekter og sikre, at de er i overensstemmelse med virksomhedens overordnede mål og OKR.
- Facilitere træning og workshops for at sikre, at alle medarbejdere forstår og anvender OKR korrekt
- Deltage aktive i at udvikle HR værktøjer til gavn for ledere og medarbejdere
- Intern kommunikation
- Sparringspartner for et af vores forretningsområder
Kvalifikationer:
- Dokumenteret erfaring med målstyring, herunder brug af OKR-framework eller fra andet tilsvarende framework.
- Stærke kommunikations- og coachingfærdigheder.
- Erfaring med at arbejde på tværs af forskellige afdelinger og niveauer i en organisation.
- Evne til at arbejde selvstændigt og tage initiativ.
- Erfaring med strategisk planlægning og projektledelse.
Baggrund:
Du har en uddannelse som Cand.merc.(HRM eller KOM) eller tilsvarende videregående uddannelse. Du har arbejdet med forandringsprocesser kombineret med mindst 5 års erfaring som HR Business Partner, ledelseskonsulent eller tilsvarende. Du har en solid forretningsforståelse og har solide proces- og faciliteringskompetencer. Du har et godt kendskab til HR-værktøjskassen og erfaring med at understøtte organisationen i gennemførelse af forandringsprocesser.
Vi tilbyder en selvstændig, dynamisk og udfordrende rolle i en virksomhed i vækst. Du får mulighed for at være med til at forme Uniks fremtidige retning, i samarbejde med et kompetent team af kolleger.
Er du klar til at tage det næste skridt i karrieren og syntes du at ovenstående lyder som en spændende udfordring, vil vi meget gerne høre fra dig.
Bliv en del af et unikt fællesskab i en førende Proptech-virksomhed
Med næsten 40 års erfaring har Unik positioneret sig med markedets mest anvendte softwareløsninger inden for ejendomsadministration.
Vi beskæftiger mere end 200 medarbejdere og konsulenter lokaliseret i Aalborg, København, Warszawa og på vores hovedkontor i Vejle, og vi servicerer mere end 450 kunder. Fra store, private ejendomsadministratorer til almene boligforeninger.
Great Place to Work har kåret Unik som en af Danmarks bedste arbejdspladser og IT-arbejdspladser siden 2015. Det er fordi vores medarbejdere har et unikt fællesskab med gode kolleger og en tillidsfuld ledelse.
Historik
Unik blev etableret i Vejle i 1985 af Jens Find, der i dag sidder som administrerende direktør. Med Unik Bolig til ejendomsadministratoren og Unik Advosys til advokatbranchen fik Unik etableret sig som en ledende softwareleverandør på det danske marked. I overgangen til at blive en SaaS-leverandør – også kendt som Software-as-a-service-udbydere – indgik Unik i 2023 et strategisk samarbejde med Main Capital Partners. I den forbindelse er det blevet besluttet at opdele Unik i to selvstændige virksomheder med hver sit branchefokus: JustiSolutions, der arbejder med it-løsninger til advokatbranchen og Unik der har fuld fokus på ejendomsadministration.
Læs mere om Unik som virksomhed her.